Kaip keliauja prekės
Jeigu pasigilintumėte, kaip dirba Baltic Transline logistika, galėtumėte įsivaizduoti ir bendrąsias logistikos schemas. Logistika yra labai svarbi mūsų kasdienybę koreguojanti paslauga. Ji leidžia mums turėti daiktus ir prekes, kurias kasdien traktuojame kaip savo įprastas aplinkos dalis. Kaip vyksta kokios nors prekės kelionė iki mūsų?
Iš gamintojo – į sandėlį
Pirmiausia prekė yra pagaminama ten, kur ji gimsta. Nekalbėsime apie tai, kaip iki gamintojo buvo atvežtos žaliavos, nes jas būtų galima traktuoti taip pat kaip ir prekes. Toks, koks šis yra ciklas, toks gali būti ir gaminiui reikalingos žaliavos kelionės ciklas. Taigi, pirmiausia gamintojas prekes sukuria ir sandėliuoja. Iš sandėlio – vežėjui, toks yra sekantis perdavimas. Dažniausiai sandėlyje turi būti moderni pakrovimo ir valdymo sistema, kad visi logistiniaireiškiniai vyktų tikrai normaliai.
Vežėjas – sandėlys – laivas
Antras etapas – tai kelionė. Vežėjas gabena prekę į kitą sandėlį. Iš esmės, vežėjai tą dažniausiai ir daro – gabena prekes iš sandėlio į sandėlį. Tačiau jiems kartais reikia spėti į itin griežtą grafiką. Ypač žinant, kad prekę veži į uosto sandėlį, iš kurio ji toliau jau nebe važiuos, o plauks. Laivas juk nelauks, kol kokia viena fūra atveš vėluodama savo bananus. Taigi, dėl to vežėjo darbas ir kupinas streso. Niekada nežinai, kada kokie nors kelionės planai kažkaip pasikeis ir negalėsi laiku nuvežti krovinio. Tenka dirbti tikrai nuožmiai, kad pavyktų krovinius nuvežti taip, kaip reikia.
Laivas – sandėlys – vežėjas
Kitas ciklas yra plaukimas laivu. Yra specialūs milžiniški krovininiai laivai, kurie prisišvartuoja pramoniniuose uostuose. Mūsų Klaipėdos uostas yra ir pramoninis, ir keleivinis, dėl to jis ir gali aptarnauti tokią gausybę laivų. Kai laivas nuplaukia į kitą krantą, prekė vėl keliauja į sandėlį. Iš ten ji perduodama vežėjui. O šis veža kažkur kitur ž į kitą sandėlį.
Sandėlys – vežėjas – prekyba
Kai prekė atsiduria savo paskutiniame sandėlyje, iš jo atvykę vežėjai išveža galbūt jau į prekybą. Taigi, prekė vyksta į parduotuvės sandėlį, o iš ten vėliau patenka jau ir į mūsų namus.
Šiais laikais prekių kelią galima lengvai matyti ir sekti pasitelkiant inovatyvias informacines technologijas. Tokiu būdu galima daug lengviau valdyti ir manipuliuoti procesus, o to pasekoje optimizuojamas laikas, sutaupomi kaštai tiek darbo jėgos, tiek finansų klausimu.
http://www.terralogistics.lt/funkcionalumas/uzsakymu-ir-reisu-valdymas.aspx
lietuvoje (apie krovinius) keliai geri, susisiekimas neblogas.
Įdomu matyti kaip keliauja kroviniai Lietuvoje. Įdomu kas efektyviausiai yra išsprendę šią logistikos grandinę ir kokia įmonė krovinius perveža greičiausiai ir pigiausiai?
Aš tai manau, kad dabar krovininiai keltai gali būti geras sprendimas. Mačiau, kad yra neblogi kelionės maršrutai, tad tai gali būti tikrai geras logistikos būdas.